Sunday, July 19, 2009

Æske inspireret af Østre Gasværk

Min søn er ret vild med spillet Epic, en slags strategispil. Jeg har lavet nogle forskellige bygninger til ham blandt andet En model af Østre gasværk. Den kan ses på det underste billede. Jeg syntes, at den kom til at ligne en kagedåse, derfor har jeg prøvet at lave den om til æske; men det er temmeligt svært at få runde ting til at passe sammen, det hele bliver let lidt skævt, så den er blevet sekskantet.
Den oprindelige model kan downloades på min søns hjemmeside:
http://web.mac.com/duz.holger/Sted/cutn_past_download_files/oestregasvaerk.pdf

Box inspired fom old danish gas silo

My son plays the game Epic, it is a kind of strategic game. I have made some papermodels for his game, one is a model of Østre Gasværk, an old gas silo, it is the round one below. I thought that it looked a litle like a cake box and got the idea to make it into a box. But it is rather difficult to make a round box, therefor I made it hexagonical in shape.
The original papermodel can be downloaded on my sons webside:
http://web.mac.com/duz.holger/Sted/cutn_past_download_files/oestregasvaerk.pdf















3 comments:

Unknown said...

Nej, nej, nej, hvor er de skønne! Jeg synes, de er dejlige hver for sig....men æsken er nu dejligst, tror jeg..til at have spændende ting i; det indbyder den til. Jeg beundrer din fantasi og snilde...var det mig ville jeg være klistret til i lim...og osse æsken!!

Margit Ammentorp said...

Ja det lykkes nu også jævnligt for mig, at få lim alle andre steder end hvor det skal være.

Anonymous said...

Margit, Love this one, and have saved it to make soon! Thank you!